1 2 Ďalšia »
Je sobota krátko pred poludním. S Ivkom sme prišli z krátkeho výletu a ja mám stále chuť sa voziť. Čo chuť. Úplnú chutisko. A stále väčšiu a väčšiu. Z oblohy sa však vytrvalo mračia oblaky a na dlhý výjazd to nevyzerá. Navrhujem trasu do blízkej Banskej Bystrice, pozrieť si motorky na predvádzacom dni u Žubora. Ivkovi sa nápad najprv nepáči, ale mne to od tej chvíle stále viac vŕta v hlave. Škaredé počasie = nižšia účasť = voľné motorky. Táto rovnica ma prenasleduje celou cestou domov, nakoniec aj priateľ súhlasí, dávame si obed a vyrážame. A ja stále počítam svoju rovnicu. Naozaj sa pôjdem povoziť na nejakej KTM-ke? Na nejakom endure? Či čo za potvory to vlastne vyrábajú? Ani neviem ako sa na tom vozí, asi to bude trochu iné ako jogurt. A tak rozmýšľam, teším sa na niečo nové, pre mňa neznáme, no zároveň sa obávam, či im nejakú oranžovú potvoru nepokazím. No to by bola škoda. Hlavne moja. Ani neviem ako a sme pred predajňou, parkujeme GSXR-ku a domíka, rozhliadame sa. Počet účastníkov vyzerá pre nás priaznivo. Na parkovisku stojí do desať motoriek, a asi toľko ľudí postáva okolo stánkov. Obloha je zamračená, zatiaľ neprší. Myslím, že by som si na jazdu trúfla. V rade vystavených predvádzacích motocyklov spoznávam jeden jogurt, všetky ostatné sú nejaké vysoké bielo-oranžovo-čierne kozy. O Adventure som už niečo počula, Duka som niekde na obrázku tiež videla, ostatné podľa názvu nepoznám. Niektorú by som si šla skúsiť, a keďže ich nepoznám, aspoň mi je jedno, ktorá to bude. Pri registrácii sa dozvedáme, že najbližšia jazda je už obsadená. V predposlednej jazde ostali voľné 690 Enduro a 690 SMC. Vyberám si tú nižšiu, teda SMC a Ivkovi ostalo chtiac-nechtiac Enduro. Každý účastník mal nárok na 3 jazdy, a tak si ešte vyberáme motorky na poslednú jazdu dnešného dňa. Ivko vyberá svojho favorita 990 Adventure a ja si idem skúsiť jogurt, aby som to s tými endurami nepreháňala. Trasa testovacej jazdy vedie z Banskej Bystrice, cez Jakub, asi do polovice Šturca. Všetky motorky idú na jazdu naraz, spolu s nimi dvaja organizátori. Jeden z nich kolónu vedie a ďalší ju uzatvára. Asi v polovici Šturca, na parkovisku po pravej strane, sa všetci účastníci počkajú a spolu sa vracajú k predajni. Trasa je to úplne perfektná - aj rovinka, aj tiahle, aj ostré zákruty, super. Za krátku chvíľu odchádza kompletná jazda, ktorá už bola obsadená. Pozeráme sa, pri odjazde sa jeden účastník zapotáca a len tak tak to ustojí. Pri pohľade naňho mi ešte viac zovrie žalúdok a rozmýšľam, čo bude taká potvora robiť so mnou, ak teraz skoro zhodila chlapa. S návratom motoriek sa stupňuje moja nervozita ale aj radosť a zvedavosť. Organizátor kývne, aby sa pripravila ďalšia jazda. Vyštveriam sa teda na moje 690 SMC, ledva z neho dočiahnem na zem. Len dúfam, že s ním nebude treba nikde manévrovať na zemi, to by bol prúser. Kolóna sa pohýna, my s Ivkom ostávame na konci. Pred potvorou mám rešpekt, netuším ako sa takýto druh motorky správa ani čo od nej môžem čakať. Do zákruty teda vchádzam opatrne, všetky motorky mi samozrejme ušli, a skúšam ich dobehnúť na rovinke. Otočím plynom na jednotke, ako odpoveď ma potvora posadí dozadu na sedačku, ako keby chcela povedať "usaď sa dievča, predstavenie začína". A veru začalo, potvora ma potiahla za ruky až som sa zľakla, vypýtala si dvojku a spustila druhé dejstvo. Ťahá a ťahá a ťahá. Tak toto ešte nepoznám. Veľmi milé prekvapenie od takej malej a na pohľad neškodnej motorky. Akceleráciu malej potvory som si užívala celou cestou, škoda len, že v zákrutách som mala stále strach. Bála som sa, že potvoru neodhadnem a vyrobím prúser, to som fakt nechcela, tak som na to príliš netlačila. Bolo to prvýkrát, čo som na takejto moto sedela a zanechala vo mne výborný dojem. Po chvíľke spoznávania by s ňou človek určite zažil kopec zábavy, či už v ostrých zákrutách Šturca, alebo pri akcelerácii na krátkych rovinkách, to by bolo niečo pre ňu. Po zosadnutí po prvej jazde mám na tvári úsmev od ucha k uchu. Ten mi trochu zrazil až Ivko, ktorý znechutene odchádza od 690 Endura: "Pri prvom pohľade na túto mašinku som mal pocit že to bude nuda a že to bude slabé. Moja predstava sa však vytratila po naštartovaní a zaradení jednotky. Motorka ťahala a bolo jej jedno či tam má jednotku alebo päťku. Enduro stavba tejto motorky mi však nedovolila ísť na nej rýchlejšie ako 130-140 km/h pretože sa začal celá vlniť a ja som mal pocit že z motorky každú chvíľu spadnem. Takisto prejazd zákrut vo vyššej rýchlosti bol nervózny a nemal som z neho dobrý pocit, pravdu povediac som sa bál . Nečudo, veď je to motorka do terénu."
Diskusia k článku: Ako bolo na KTM Orange Day 2010 u ŽuboraDiskusia k fotogalérii: Ako bolo na KTM Orange Day 2010 u Žubora
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ