Aktuality
Nakupujem z domu - katalóg internetových obchodov
Kalendár akcií Diskusné fórum
In-Počasie SK

KTM 990 Rally-Raid

Oct 2010
12
Kategória blog, napísal MartineR, 5616 zobrazení, hodnotenie: 10,

Veľa z nás od detstva sleduje rôzne motoristické športy. Či už držíme palce Rossimu, Krestovi, alebo Katriňákovi, v duchu si hovoríme „aj ja by som raz chcel mať pod zadkom taký stroj a brázdiť cesty, okruhy, či necesty“.

Pred pár dňami som si tak zadovážil krásnu štíhlu zrzku z dielne rakúskeho výrobcu Kráľovských Terénnych Motocyklov – model 990 Adventure zľahúčka ovešanú doplnkami od nemeckých plastických chirurgov z TOUring RAlly TECHnologies :

Obrázok k článku

Som srdcom turista, no nezapriem, že občas ma to láka aj na nespevnené cesty a keď zbadám blato, viac mi netreba. Nuž čo ... niekto chodí do kúpeľov, ja s podobne orientovanými pacientami aplikujeme liečivé bahenné kúpele v sedlách našich strojov.
Ak si však človek chce terén skutočne užiť a nie sa len trápiť, je viac než vhodné svoj stroj jemne doladiť a upraviť.
Ako prvý prešiel zmenou blatník predného kolesa vymenený za vyšší „zobák“ a chrániče predných teleskopov, oba pochádzajúce z modelu EXC 450 2009. Všetci, čo okúsili blato so sériovým nízkym určite poznajú ten moment, keď sa Vám v nižšej rýchlosti priestor medzi pneumatikou a blatníkom zaplní bahennou masou, predné koleso zostane zablokované a Vy sa v lepšom prípade nemôžete pohnúť ďalej :

Obrázok k článku

Za zmienku tiež určite stoja terénne pneumatiky, keďže nás čaká mokrá jeseň, zvolil som klasické „C-éčka“ od Mitasu – C18 v zadu a C 19 v predu. Keďže tento stroj je od výroby sprevodovaný skôr na cestu, zmenou prešiel aj sekundárny prevod z pôvodného pomeru (počet zubov na koliesku v predu a v zadu) 17-42 na 16-45. Motorka tým získala neskutočný ťah na akomkoľvek prevodovom stupni a maximálka v podstate neklesla

Obrázok k článku

Pri diaľkových rely je takmer nutnosťou roadbook (na obrázku hore), do ktorého sa navynie itinerár a slúži na navigáciu v preteku. V spodnej časti je potom držiak na GPS :

Obrázok k článku

Po minuloročných zlých skúsenostiach svojich priateľov (prerazené bloky motorov a prevodovky od kameňov) som rád, že na motorke bol už po predchádzajúcom majiteľovi namontovaný pevný hliníkový kryt motora s oceľovým vnútorným rámom, ktorý by mal vydržať aj menej nežné zachádzanie a prípadné tvrdé „pristátia“ v nerovnom teréne :

Obrázok k článku

A tak nejak vznikla motorka s ktorou sa tento víkend chystám na amatérsku súťaž rely do Českej Republiky.

Obrázok k článku

Dúfajme len, že naša vláda dostane rozum a úplne nezastaví organizáciu takýchto podujatí aj u nás.
http://motoarena.sk/clanok/otvoreny-list-ministerstvu-obrany-sr/159

odsadenie ukazovateľ
Hodnotenie: 10 (2 hlasov) Prihlásení užívatelia môžu ohodnotiť blog!   Páči sa mi Nepáči sa mi

Galéria

KTM 990 Rally-Raid KTM 990 Rally-Raid KTM 990 Rally-Raid KTM 990 Rally-Raid KTM 990 Rally-Raid KTM 990 Rally-Raid

Diskusia

Diskusia k blogu: KTM 990 Rally-Raid
Diskusia k fotogalérii: KTM 990 Rally-Raid

Ifcozv
avatar užívateľa Ifcozv
12.10.2010 12:30
Velmi pekna motorka. No jednej veci nerozumiem. Naco si predaval Adventuru- kupil EXC- predal exc kupil toto, ked minule som ju videl v inzeratoch ze ju vymenis za GS ktore si mal este pred tou prvou Adventurou.

Zvlastne, inak motorka velmi pekna, moja srdcovka.. a Urcite je krajsia ako ta strieborna co si mal..*thumbsup*
MartineR
avatar užívateľa MartineR
12.10.2010 12:56
Človek sa stále hľadá ;-)

btw, na motorke pribudli hliníkom vystužené chrániče páčok a nová sada gúm Dunlop D908RR 8-)
raptor
avatar užívateľa raptor
12.10.2010 13:53
ifco pokial viem martiner chce menit za GSA 1200 a predtym mal "hladku" GS1150 vo vyrocnych farbach
MartineR
avatar užívateľa MartineR
12.10.2010 14:33
nebránim sa ani 1150 GSA ;-)
... čím nič nenaznačujem, nakoľko citujem " LC8 mi nenúkajte, bojím sa jej " ;-)
Ifcozv
avatar užívateľa Ifcozv
13.10.2010 8:12
Ja len ze ked lubis aj turistiku aj offroad tak ti je lepsia vola KTM ako BMW. Podla mna teda..:-)
raptor
avatar užívateľa raptor
13.10.2010 8:21
ifco zavisi od toho v akom pomere to chces jazdit, do terenu je bezdebaty lepsia KTM ak ti vsak stacia sotolinky a suche lesne cesty a nepotrebujes ziadne bahno tak ti ako beznemu smrtelnikovi GS spravi lepsiu sluzbu (moj nazor)
MartineR
avatar užívateľa MartineR
13.10.2010 8:44
súhlasím s raptorom.
momentálne mám v pláne GS + nejaké 250ccm enduro
kankoXF
avatar užívateľa kankoXF
16.10.2010 21:34
MartineR pozeram, ze pekna motorka. Dako si to zacal menit.... :-)
raptor
avatar užívateľa raptor
16.10.2010 23:33
dobre robi, cim viac motoriek tym vacsi prehlad

poznam jedneho, dobry chalan inak, ale tak dlho jazdi na volnomvetre ze mu narastli klapky na ociach a uz si asi nikdy nic ine kupi aj ked o tom uz roky teoretizuje:-[

a TDM900 nie je a nikdy nebude lepsia motorka ako Odyseus od Erica !!

sorry kanko ty vies ze ja ta mam rad ale ak by boli za nerozhodnost vyplacane eurocenty tak s teba je dnes multimiliardar 8-)
MartineR
avatar užívateľa MartineR
18.10.2010 14:43
po víkende je LC8 otestovaná "ohňom" *devil*
neskutočné zvezenie ... len to chce silnejší "medzikus" :-D
Na vrch témy   Hore

Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ


Kontakt   |   Obchodné podmienky   |   Ochrana osobných údajov   |   8 registrovaných online