1 2 Ďalšia »
V motoshope Žubor sa 5.6. konal predvádzací deň motocyklov Kawasaki. Hneď ako som sa o tejto akcii dozvedela, vedela som, že sa jej chcem zúčastniť ak to bude čo i len trochu možné. Pred nedávnom sme sa tu totiž zúčastnili testovacích jázd na predvádzacom dni KTM, čo bol fantastický zážitok. Teším sa až tak veľmi, že si nastavujem budík. Budík na sobotu ráno. Nie som vôbec kamoška s ranným vstávaním, ale verím, že toto bude stáť za to. Okolo 9,30 už parkujeme pred Motoshopom Žubor a ideme sa hneď zapísať na jazdy. Prvú dostávam ZX-6R – Ninju. Na tú sa teším najviac, konečne mám možnosť porovnať si svoju GSX-R 600, ktorá sa už pomaly blíži do preddôchodkového veku, s novým voňavým 6-tkovým jogurtom. Druhá v poradí bude ER-6f, ktorá ma už na parkovisku zaujala svojim ľahko športovým vzhľadom, a tretia je Z1000. Jazdy sú zapísané, ešte túžobne očakávam trasu jazdy, ááá áno! Ide sa na Šturec, presne to som chcela počuť. Kawasaki ZX-6R Ninja – zelené sklamanie Od samej radosti sa mi poplietlo poradie jázd a tak postávam okolo bielej ER-6f. Krátko pred odjazdom ma rýchlo Ivko usmerní ku Ninji. Hneď ju štartujem, aby sa trošku stihla zohriať a popri tom sledujem, na čo všetko sa tu dá pozerať. Potešil ma klasický ručičkový otáčkomer, ktorý má vyznačené zelené pole od 8 do 16 tisíc otáčok. Nižší rozsah otáčok ani poriadne nevidieť. To aby bolo každému jasné, ako to má Ninja rada. Držím ju v dolnej časti zelených otáčok, vtedy ZX-6R výborne reaguje na plyn, stačí pootočiť a ihneď vystrelí vpred. Ešte pred odjazdom nás upozornili, že nemáme predbiehať organizátora vedúceho kolónu a tak tesne za ním neochotne vystieram prsty k prednej brzde. Stačí ju jemne pohladkať a hneď cítim ako motorka spomaľuje a mňa tlačí na nádrž. Brzdy jej teda dopriali naozaj lahôdkové, brzdia silno, ale ani raz som z nich nemala strach. Za toto si konštruktéri zaslúžia jednotku s hviezdičkou. Vchádzame na Šturec a ja sa teším, ako to tu roztočím. Prechádzam, alebo skôr preskakujem niekoľkými záplatami na ceste a cítim ako mi rozhadzuje riadítka. Žeby k takejto motorke nenamontovali tlmič riadenia? Nechce sa mi tomu veriť, tak sa obzerám okolo riadítok. Tlmič tu je, a nie hocijaký, vraj Ohlins. Tak potom kde je problém? Podľa počutia by to mal byť kvalitný komponent, ale ak by som sa mala rozhodnúť na základe tejto jazdy, tak by som ho nechcela ani zadarmo. Možno bol pokazený, možno zle nastavený, ale mala som pocit, že vôbec nefunguje. Dávam si teda väčší pozor a stopu volím tak, aby som hlavne obchádzala výmole a záplaty. Dúfam, že sa Ninja predvedie v zákrutách. Pár krát sa mi ale podarí neodhadnúť plyn, pod akým vojsť do zákruty aby to bol ten pravý zážitok. Keď potrebujem v náklone ubrať plyn, alebo nebodaj pribrzdiť, motorka mi uteká zo zvolenej stopy, a mám pocit, že sa až vlní. S týmto môj skoro-dôchodca problém nemá – či už treba pribrzdiť, alebo pridať v náklone. A tak už len bojujem, aby som zákrutu vôbec bez ujmy prežila, myšlienky na rýchly prejazd ma dávno prešli. Toto sa mi stalo niekoľkokrát, až som sa cítila ako škôlkar, ktorý sa silou mocou trepe na veľký kolotoč. Buď je táto hračka určená do rúk len veľkým chlapcom, čo to už vedia, alebo som sa zle vyspala a nemám svoj deň. Keď sa vraciame k Motoshopu, som normálne rada, že idem z tejto mrchy mrchavej dole. Aby som jej až tak nekrivdila, treba povedať, že mala dosť hranatú zadnú gumu, ktorá iste zohrala svoju úlohu, ale pre mňa bola jazda na ZX-6R veľké sklamanie.
Diskusia k článku: Predvádzací deň Kawasaki u ŽuboraDiskusia k fotogalérii: Predvádzací deň Kawasaki u Žubora
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ