Bol koniec októbra, keď som dostal z redakcie pozvanie otestovať nové modely motokrosových špeciálov od Kawasaki pre rok 2011. Pozvanie som samozrejme prijal, i keď nie som motokrosový jazdec a tým pádom nedokážem nejak do hĺbky tieto stroje ohodnotiť a už vôbec nie porovnávať s tohoročnými modelmi, či modelmi od iných výrobcov. Každopádne však chcem poďakovať výhradnému importérovi tejto značky, firme Motostore, ktorá tieto stroje zapožičala. Ako prvé som si (na rozcvičku) vzal „malé“ enduro – KLX 250. Jazda každopádne príjemná, i keď mi prišlo ľúto tento stroj demolovať na MX trati. Verím však, že si našiel (je to model 2010) svojich fanúšikov a užívateľov, či už pri turistike v ľahšom teréne (motorka bola obutá na štupľoch), alebo na každodenné dochádzanie do školy, či práce. Ďalšou „zoznamovačkou“ prešla KX 250 F. Keďže jazdím viac-menej enduro, na túto motorku som si naozaj nevedel zvyknúť. Pre mňa relatívne slabý spodok, no brutálny nástup v stredných otáčkach, ktoré okamžite leteli k obmedzovaču. Viem, poviete si : „maznáčik, nevie, ako sa jazdí motokros“. A je to pravda, videl som chlapcov, ktorí to naozaj vedeli a s týmto strojom vyslovene lietali z lavice na lavicu po celej Šenkvickej trati. Ja som bol rád, že som sa občas odlepil od zeme a prežil to bez jediného držkopádu. Pre mňa naozaj chuťovka prišla v podobe KX 450 F. V dnešnej dobe je samozrejmosťou možnosť prepínania palivových máp (v prípade „striekačiek“ ako je i táto), či aspoň zapaľovacej krivky (v prípade karburátorových motoriek). Prvé kolá som absolvoval s fabricky nahratou mapou, pri ktorej motorka išla krásne od spodu s rýchlym nástupom výkonu, ktorý (dovolím si tvrdiť) je nevyužiteľný bežným smrteľníkom. Po prepnutí na „blatovú“ mapu s miernejším nástupom mi tento stroj okamžite sadol do ruky. Podvedome som ho síce porovnával s „bejvalkou“ – KTM EXC 450 ´09, no nedokázal som mu vytknúť jedinej chybičky, či už podvozku, alebo motoru. Zrazu som častejšie bol vo vzduchu, než na zemi, lavice sa mi už nezdali také dlhé, prepínač v hlave sa prepol do polohy „ideeeeem“, oči zčerveneli a cítil som sa naozaj ako ryba vo vode Pôvodne som chcel vyskúšať aj štvorkolku KFX 450 R, no ako som končil s KX 450F videl som na náprotivnej lavici, ako iný jazdec hľadal limity tohoto stroja pri skokoch, až ich našiel , „prepálil“ lavicu, hodil trojitého axla a skončil na zemi. Našťastie živý a zdravý i keď na prvý pohľad ten pád vôbec nebol pekný ... no štvorkolka je nepojazdná. Moju pozornosť nemohla neupútať pracovná bugina MULE 4010 4x4 diesel. Zaujímavá hračka, pokiaľ máte väčšiu záhradu, či sad v kopci a potrebujete tam nosiť materiál, či zberať úrodu. To sme my s Maťou v pláne však nemali :) . Krásna trať plná skokov, rozbahnených brodov a prudkých výjazdov – miesto ako určené pre test pohonu 4x4 Aby nemali organizátori málo starostí s poškodenou športovou štvorkolkou, pripravil som im zábavku v podobe utopenej Mule :) . Poznáte to : všetko je v pohode, trať už poznáte, neviete čo so sebou ... pred Vami brod, ktorý na prvý pohľad vyzerá úplne v pohode. Tomáš, stojaci obďaleč s foťákom (tiež čakajúci na Mule) kričí : „Martin, tam nechoď, zapadneš!“ Hmm ... to asi nemal hovoriť, dávam tehlu na pedál a so zaradenou štvorkolkou sa púšťam do bahna. Tomáš mal asi pravdu, Mule zastavuje, zadné kolesá hrabú naprázdno, predné sú ticho. Divné. Radím len zadný náhon a späť štvorkolku. Nepomáha. Voláme organizátorv z Motostore, nakoniec pomáha chalan, čo spadol so štvorkolkou, prichádza na passate a po úvodnom neúspechu s roztrhnutými gurtňami vyťahuje „Mulu“ s poctivým oceľovým lanom (kde na družstve to ukradol radšej nechcem vedieť). Celá zábavka trvá ani nie hodinu, mula je vonku, chalani konštatujú povolené lanko od radiacej páky k prevodovke. Rozmýšľam, či by som ten brod prešiel, keby 4x4 naozaj fungovalo ... že by nabudúce ? :) Chcem veľmi pekne poďakovať chalanom z Motostore, ktorí zorganizovali túto super akciu, navarili guláš, pre jazdcov čaj a ľadvnky aj varené vínko. Atmosféra bola naozaj super. Tiež chcem poďakovať Tomášovi Hajduchovi (motoride.sk) za poskytnuté fotografie http://motoarena.sk/fotogaleria/488.
Diskusia k blogu: Testovačka MX modelov Kawasaki pre rok 2011Diskusia k fotogalérii: Testovačka MX modelov Kawasaki pre rok 2011
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ