Yamaha YZF R1 - Kto by jej povedal nie? Od roku 1998 kedy uzrela svetlo sveta prešla mnohými zmenami. Ale až v roku 2009 prišla naozaj prevratná zmena. Nové riešenie nenechalo chladných ani motorkárov z úplne iných kategórií. R1 vsadila na nepravidelné zapaľovanie. Klasický štvorvalec odpaľuje za každou polotáčkou kľukového hriadeľa. Výsledkom takéhoto riešenia je rýchlejší záber už pri nízkych otáčkach, žiadne kvílenie pri vysokých otáčkach a celkovo plynulejší priebeh v celom spektre otáčok. Štvorvalec so štyrmi ventilmi a dvomi vstrekovačmi na valec, objemom 998 ccm označuje Yamaha ako V4, má výkon 182 koní pri 12 500 otáčkach. Krútiaci moment motora stúpol na 115,5 Nm pri 10 000 ot./min., obmedzovač otáčok je pri 14 000, červené pole sa končí o tisícku vyššie. Motor je uložený o deväť stupňov kolmejšie ako predtým a o osem milimetrov viac vpredu. Viac vpredu sedí na motocykli aj vodič, pričom výška posedu je 835mm. Pred sebou má nádrž s objemom 18 litrov. Rázvor kolies je na novej R1 skrátený o 5mm, teraz je 1415mm. Nový rám je dvojitý chrbticový z hliníkových profilov. Nová je aj kyvná vidlica, či antihoppingová spojka v olejovom kúpeli. Predná vidlica upside-down s priemerom tlmičov 43mm je tiež nová a ťažšia o 4kg. Celkovú hmotnosť udáva výrobca 206kg. Technickým bonbónikom je aj systém nasávania vzduchu YCC-I s premenlivou dĺžkou. Ďalšou skratkou je YCC-T, čo je elektronicky ovládaná škrtiaca klapka. Na novej palubovke nechýba ani údaj o tom, ktorú palivovú mapu si vodič zvolil. Na výber má charakteristiku motora Standard, A pre dravý štýl jazdy, alebo B pre defenzívnu jazdu. Aby skrotil svoju vášeň, má k dispozícii vpredu dvojitú kotúčovú brzdu s priemerom kotúčov 310mm, vzadu je jeden kotúč s priemerom 220mm. Nový superšport Yamaha YZF-R1 má všetky predpoklady ponúkať jazdcovi nadpriemerný zážitok.
Video:
Motor: Typ motora: radový štvorvalec Big Bang (4T) Objem: 998 ccm Max. výkon: 182 k (134 kW) / 12500 ot. Max. krútiaci moment: 115.5 Nm / 10000 ot. Kompresný pomer: 12.7:1 Vŕtanie x Zdvih: 78 x 52,2 mm Pohon / Podvozok: Prevodovka: manuálna 6-stupňová Sekundárny pohon: reťaz Zdvih vpredu: 120 mm Zdvih vzadu: 120 mm Brzdy vpredu: dvoj kotúčová radiálne strmene Priemer bŕzd vpredu: 310 mm Pneu vpredu: 120/70 ZR17 Brzdy vzadu: jednokotúčová Priemer bŕzd vzadu: 220 mm Pneu vzadu: 190/55 ZR17 Hmotnosť / Rozmery: Hmotnosť s náplňami: 206 kg Výška sedla: 835 mm Rázvor: 1415 mm Dĺžka: 2070 mm Šírka: 715 mm Výška: 1130 mm Svetlá výška: 135 mm Objem nádrže: 18 l Tak a teraz úprimne. Povedali by ste jej "NIE" ?
Diskusia zatiaľ nieje vytvorená
Prispievať do fóra môže len registrovaný užívateľ